سرخط خبرها

کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان

  • کد خبر: ۲۳۵۰۵۸
  • ۰۲ تير ۱۴۰۳ - ۱۲:۲۹
کتاب «عیدگاه» منتشر شد | بازسازی فضای تاریخی و بومی مشهد ویژه مخاطب نوجوان
کتاب «عیدگاه» جدیدترین اثر انتشارات به‌نشر از مجموعه سه جلدی «قصه‌های محمد» ویژه مخاطب نوجوان است که سعی دارد فضای تاریخی و بومی مشهد را برای مخاطبان، بازنمایی کند.

 به گزارش شهرآرانیوز، این اثر روایتگر قصه‌های خواندنی و پر ماجرا درباره‌ی زندگی معمولی چند پسر نوجوان است. محمد عاشق ساختن وسایل الکترونیکی است و می‌خواهد کیت فرستنده رادیویی بسازد که اهالی محله هم بتوانند برنامه‌های رادیویی او و دوستانش را گوش دهند. اتفاقات پی در پی و ماجراجویی‌های این گروه پسرانه داستان‌های جالب و خواندنی را خلق کرده است.

مدیر تولید انتشارات به‌نشر در خصوص این رمان گفت: «عیدگاه» اولین جلد از مجموعه «قصه‌های محمد» است که در یک مجموعه سه جلدی به زیور طبع آراسته می‌شود. این کتاب به قلم محمد خسروی نویسنده اهل خراسان نوشته شده و به بیان روایت زندگی سال‌های نوجوانی شخصیتی به نام محمد در یکی از محله‌های قدیمی مشهد، می‌پردازد.

مهدی سیم ریز با اشاره به اینکه در کتاب «عیدگاه» یکی از پایه‌های اساسی خاطرات مردم مشهد یعنی کوچه عیدگاه مدنظر قرار گرفته است، اظهار کرد: خسروی‌راد نویسنده مطرح مشهدی در این اثر به چارچوب‌های بومی و اقلیمی مشهد توجه ویژه کرده و تلاش کرده است؛ در قالب این مجموعه فضای تاریخی و بومی مشهد را بازنمایی کند.

سیم‌ریز تصریح کرد: در بازه زمانی کوتاه عرضه «عیدگاه»، این کتاب با استقبال خوب مخاطبان مشهدی مواجه شده است. جلد دوم و سوم این اثر هم در آینده نزدیک توسط انتشارات به‌نشر منتشر خواهد شد. طبق برنامه‌ریزی انجام شده، به زودی مراسم رونمایی از کتاب «عیدگاه» در بافت تاریخی مشهد «خانه داروغه» در محدوده حرم مطهر رضوی، رونمایی خواهد شد.

کتاب «عیدگاه» در ۱۰۴ صفحه، قطع رقعی و شمارگان هزار نسخه با تصویرگری جلد اسماعیل چشرخ و صفحه‌آرایی سعید سلیمی منتشر شده و با قیمت ۷۰ هزار تومان در فروشگاه‌های کتاب و محصولات فرهنگی انتشارات به‌نشر در مشهد و سراسر کشور در دسترس علاقه‌مندان قرار داد. هم چنین افراد می‌تواند نسخه الکترونیکی این اثر را از اپلیکیشن‌های کتابخوان به‌نشر و فراکتاب و یا سایت خرید اینترنتی www.behnashr.com تهیه کنند.

گزارش خطا
ارسال نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تائید توسط شهرآرانیوز در سایت منتشر خواهد شد.
نظراتی که حاوی توهین و افترا باشد منتشر نخواهد شد.
پربازدید
نظرسنجی
شما به کدام نامزد انتخابات ریاست جمهوری رای می دهید؟
{*Start Google Analytics Code*} <-- End Google Analytics Code -->